5 december 2013

Doesburg 777

777 een groot feest dat september 2014 moet gaan beginnen. Doesburg heeft dan 777 jaar stadsrechten! Er is een mooi feestplan gemaakt door de stichting 777 daar hangt echter een prijskaartje aan van 75.000 euro voor de gemeente. Een vierde van de totale kosten. Is dit teveel? Dat hebben we gisteren in de commissie BO gesproken. Natuurlijk is het veel geld, elke euro die we als gemeente uitgeven moeten we goed overwegen. De PvdA is van mening dat we in dit geval deze kans niet moeten missen. Het geeft de Doesburgse economie een lift 7x keer in 1 jaar! Vele toeristen en buren van aanliggende gemeenten zullen deze evenementen gaan bezoeken en dat brengt geld op! Nu de crisis langzaam zijn einde heeft bereikt is dit de lift die Doesburg goed kan gebruiken. En wat goed is voor Doesburg is goed voor ons allemaal. Wij hebben gisteravond een oproep gedaan aan alle partijen om over de bezwaren van de som geld (die ook wij zeker niet onderschatten en kunnen begrijpen) heen te stappen. Tijdens de raadsvergadering van 19 december voor te stemmen en daarmee het startsein te geven voor dit geweldige feest.