21 juli 2017

Young Leaders gezocht

Heb je een idee?? Meld je aan voor Young Leaders Doesburg.
Heb jij een idee hoe iets beter kan? Wil je meer betrokken worden bij de lokale politiek of input
leveren aan de lokale politiek? Of wilde je altijd al een keer een plan uitwerken? Dan zoeken we jou!

De gemeenteraad van Doesburg zoekt enthousiaste jongeren die met professionele hulp hun plan
uitwerken en uitvoeren.

– Ben je tussen de 14 en 21 jaar?
– Wil je een aantal maandagen in september en oktober werken aan je plan?
– Geef je dan op via de mail bij: [email protected]

Wat is Young Leaders?
Young Leaders is een manier van werken waarbij jongeren hun plan leren uit te voeren. Professionals helpen in een tiental bijeenkomsten jongeren om hun plan op paper te zetten om zo een gedegen plan te maken en om het plan daarna ook echt uit te voeren. Hierbij doe je nieuwe kennis en vaardigheden op die je kunt gebruiken in je dagelijkse omgeving.

Doesburgse aanpak
In Doesburg volgen we het Young Leaders programma, maar koppelen we het aan onze gemeentelijke politiek. Gemeenteraadsleden hebben dit plan omarmd en komen tijdens de sessies langs om met de jongeren de plannen door te nemen en kijken op welke manier zij de jongeren verder kunnen helpen. Vaak zijn de plannen een onderwerp waarbij de politiek een hulp kan bieden. Bijvoorbeeld om een vergunning te krijgen of om anderen te helpen overtuigen van je plan.

Minicommissie
De zevende sessie (gepland op 20 november 2017) is in de vorm een mini commissie. Hier kun je je plan verdedigen of meer voorstanders of meer hulp krijgen. Dat hangt natuurlijk af van je plan.

Kortom, je staat er niet alleen voor. Ben je enthousiast? Geef je dan op voor Young Leaders Doesburg. Meer informatie over Young leaders en de Doesburgse aanpak kun je opvragen via: Petra Oortgiese ([email protected]) of Stijn Nijhof ([email protected])

Waar ben je naar op zoek?